31 березня завершується термін прийому заявок для участі в Одеському міжнародному конкурсі скрипалів, другий тур якого відбудеться впродовж 14-17 червня. А для участі у першому турі конкурсу потрібно було лише надіслати відеозапис виступу!

Вже з першого квітня непростий вибір очікує на журі конкурсу: Андрія Бєлова, Андрія Мурзу, Станіслава Проніна, Олексія Семененка та Богдану Півненко. Їх завданням буде обрати лише 12 учасників з-поміж численних заявок у двох вікових категоріях для другого туру змагань. Щасливчики продовжуватимуть конкурсні виступи у червні в сонячній Одесі!

Напередодні, ми поспілкувалися із журі Одеського міжнародного конкурсу скрипалів та розпитали про історію виникнення та формат конкурсу, проблеми, із якими часто стикаються молоді таланти, а також на що, відомі та досвідчені скрипалі звертають увагу при прослуховуванні конкурсантів та при роботі з учасниками майстер-класів.

Андрій Мурза

Moderato– Одеський конкурс скрипалів створений за Вашої ініціативи. Вже двічі він проводився у форматі відео-конкурсу, де у першому турі учасників обирали за відеозаписами їх виконання. Що спонукало Вас змінити формат конкурсу? За чиєї підтримки конкурс набув статус міжнародного?

Андрій Мурза: – Головною ідеєю заснування конкурсу було сприяння розвитку та підтримка молодих і талановитих скрипалів з Одеси та області. Після проведення двох регіональних конкурсів ми окреслили наш потенціал та відкрили для себе нові імена, які мають все для того, щоб гідно продовжувати традиції одеської скрипкової школи. Тому одразу після закінченню другого конкурсу постало питання в якому напрямку рухатися далі, і як розбудовувати цей проект. І тоді, на черговій зустрічі з директором Департаменту культури та туризму Одеської міської ради Тетяною Юріївною Марковою, виникла ідея зміни формату конкурсу, який буде також включати в себе живе прослуховування конкурсантів, і надання йому статусу міжнародного. Зміна формату має на меті залучити до участі у змаганні найкращих молодих скрипалів зі всього світу, що відкриє нові перспективи росту та конкуренції для українських скрипалів. Також це дуже важливий крок для популяризації нашого міста та України загалом, як країни, де є неймовірно багата культура та історія.

Moderato: – Окрім конкурсу Ви організовуєте численні майстер-класи, а також збільшення фондів музичних шкіл Одещини найновішими нотними виданнями.

Андрій Мурза: – На жаль, усе вищеперераховане є досить таки значною проблемою в нашій країні. В порівнянні з Європою, у нас проходить дуже мало майстер-класів музикантів вищого ґатунку, що звичайно дуже перешкоджає нам рухатися в одному ритмі з новітніми тенденціями виконавства. А про нотну літературу, що зараз мають бібліотеки наших музичних шкіл, училищ та академій, годі й казати. Це дуже застарілі видання радянського часу, де у творах європейських класиків дуже часто написані просто інші ноти! Тому я дуже радий, що вже другий рік поспіль ми тісно співпрацюємо з одним з найавторитетнішим німецьким видавництвом «Bärenreiter», яке регулярно надає нові ноти музичним закладам Одеси, чим я їм неймовірно вдячний.

Олексій Семененко 

Moderato: – В Україні чимало юних музикантів не мають змоги придбати собі хороший інструмент. За які успіхи цих талановитим музикантам можна звертатися за допомогою до міжнародних фондів?

Олексій Семененко: – По перше, я думаю, що в Україні мало хороших інструментів. У будь-якому випадку мало залишилось. А міжнародні фонди проводять конкурси на інструменти в різних європейських країнах. Тому, все у руках самого конкурсанта! Інша справа, коли певна приватна особа почує чи помітить тебе, та захоче допомогти – дати у користування або ж навіть подарувати інструмент. Такий варіант теж є цілком реальним!

Moderato: – В рамках Одеського міжнародного конкурсу скрипалів також будуть відбуватися майстер-класи. На що, в першу чергу, Ви будете звертати увагу при роботі з дітьми?

Олексій Семененко: – Я завжди в першу чергу звертаю увагу на техніку. Музичний розвиток здійснюється із врахуванням природних даних, завзяття тієї чи іншої дитини, а також технічних навичок на певному етапі. Починати музичну полеміку без засобів для її здійснення – вважаю безглуздою річчю!

Станіслав Пронін

Moderato: – Зараз у Вас надзвичайно насичений графік. Яке місце в Одесі Ви відвідуєте в першу чергу, коли приїжджаєте? Або які місця є для Вас найулюбленішими?

Станіслав Пронін: – Я в Одесу зазвичай приїжджаю на гастролі, тому багато часу займають репетиції, зазвичай у великому залі Філармонії. У зв’язку з тим, що Одеса славиться своєю незрівнянною кухнею, після репетицій часто заходжу у свої улюблені ресторани!

Moderato: – Яких порад, установок потрібно дотримуватися молодим музикантам перед конкурсом? Як краще підготувати себе до такого важливого виступу?

Станіслав Пронін: – У сенсі підготовки раджу відноситись до конкурсу так само, як до будь-якого концерту. По-перше, для мене кожен виступ на сцені є відповідальним, тому немає ніякої різниці у процесі підготовки: завжди потрібно прагнути грати максимально якісно, незалежно від формату події! По-друге, ніколи не потрібно намагатися «підлаштовуватись» до типу інтерпретації, намагаючись втілити ті чи інші вподобання журі. Багато музикантів намагаються грати акуратно і консервативно, з надією, що до «стандарту» не буде багато зауважень. У зв’язку з цим, часто інтерпретація втрачає свою оригінальність, і це точно не збільшує шансів на виграш! Насамперед, потрібно зіграти переконливо, адже метою справжнього музиканта має бути пошук в музиці себе!

Богдана Півненко

Moderato: – Ви є успішною виконавицею як в Україні, так і закордоном, однак все ж виступаєте переважно перед українською публікою. Чи можна стати успішним музикантом в Україні, чи потрібно спочатку набратися досвіду поза її межами?

Богдана Півненко: – Один із видатних акторів колись сказав, що найцінніше бути любимим у себе на Батьківщині. Бо там десь – приїхав, заграв та й поїхав, а в себе вдома ти маєш жити серед своєї публіки! 🙂 Я поділяю цю думку. Мені достатньо України! В мене тут сім’я, син, учні… Хоча гастролі безумовно потрібні. Це нове спілкування, обмін досвідом, нові зустрічі. І взагалі артисту постійно потрібно рухатись вперед, відкривати для себе нові горизонти. Визнаю,  що для того, щоб зробити світову кар’єру напевно краще виїхати вчасно вчитись за кордон до тих, хто далі може дати старт і сприяти кар’єрі. Знаходячись в Україні зробити успішну світову кар’єру  значно важче, хоча приклади такі є!

Moderato– Ви є прикладом успішної жінки-виконавиці. Чи вважаєте Ви, що жінкам дещо важче пробитися у цій сфері?

Богдана Півненко: – Я не вважаю, що жінкам важче чи легше. Якщо є талант, то це є не важливо! Публіка голосує ногами!

Moderato: – Часто Ви є в журі українських конкурсів. На Вашу думку, позитивною чи негативною є динаміка розвитку українського скрипкового виконавства?

Богдана Півненко: – Я достатньо часто сиджу в журі українських конкурсів, і мені надзвичайно приємно, що в нас дуже багато талановитих дітей, які є активними і до чогось прагнуть.

 

Джерело:
Moderato.in.ua